tiistai 4. marraskuuta 2014

Pääsiäismatka varattu!

Jippijaijei! Perinteinen pääsiäismatka on taas varattu. Viisastuttiin viime kerrasta ja varattiin matka aikaisemmin. Viime pääsiäisen Brysselin matka varattiin vasta helmikuussa ja hinnat olivat sen mukaiset. Nytkin kun pääsiäiseen on aikaa vielä viisi kuukautta, niin oli monet hotellit ja lennot melkein täyteen buukattuja. Jos siis tietää haluavansa matkustaa lomien aikaan, niin kannattaa olla ajoissa liikkeillä!

Nyt on kuviot siis selvät, ja ensi vuoden matkakohde on Sveitsin Zurich! Olen aika intopiukkana, sillä niin kauniita kuvia on tullut tuosta kaupungista ja maasta nähtyä. Ainoa, mikä hirvittää, on maan hintataso. Ainoa Suomea korkeamman hintatason maa, jossa olen vieraillut, on Norja. Ja tuolloinkin vietimme Oslossa vain noin 9 tuntia, joten ylihintainen ruoka ja juoma ei ehtinyt tuntumaan liian pahalta.

Ajattelimme tehdä myös päiväretken Liechtensteiniin. Mua jotenkin kiehtoo nämä Euroopan minivaltiot - Luxemburg, Vatikaani, San Marino, Andorra, Monaco.. Kahdessa ensimmäisessä olen käynyt ja Monacossakin joskus pienenä.
 
Onko kellään kokemuksia Sveitsistä tai Liechtensteinista?

2 kommenttia:

  1. Oih, mä en kestä teijän reissuamista näissä lomanjälkeismasennuksissani! Oon vasta nyt Korean jälkeen tajunnu matkailuun koukuttumisen. Tekis mieli vaan lähteä samantien jonnekin ja jättää tää märkä maa taakseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Matkakuume on sellanen juttu, että se ei todellakaan hellitä matkailemalla! Kasvaa vaan. :D Myös matkanjälkeinenmasennus on aika tuttu homma - siihen auttaa vain seuraavan matkan suunnittelu :P

      Poista